Web Vital. Ένας νέος παράγοντας κατάταξης της Google

Web Vital. Ένας νέος παράγοντας κατάταξης της Google

Πριν από μερικές εβδομάδες, η Google ανακοίνωσε το Web Vital – ένα νέο σύνολο μετρήσεων για τη μέτρηση της ταχύτητας και της εμπειρίας των ιστότοπων. Την περασμένη εβδομάδα, η Google ανακοίνωσε ότι αυτές οι μετρήσεις θα περάσουν σε μια βασική ενημέρωση αλγορίθμου ως νέους τρόπους αξιολόγησης και κατάταξης ιστότοπων, με βάση την εμπειρία σελίδας που προσφέρουν. Αυτή η ενημέρωση πρόκειται να φτάσει κάποια στιγμή το 2021.

Το UX έχει σημασία τώρα

Το 2010, η Google ανακοίνωσε ότι θα λάβει υπόψη την ταχύτητα του ιστότοπου κατά τον καθορισμό της κατάταξης. Το 2018, η Google παρακολούθησε τον παράγοντα κατάταξης της ταχύτητας σελίδας στα αποτελέσματα αναζήτησης για κινητά.

Τώρα, η Google ανακοινώνει μια νέα ενημέρωση που εξετάζει μια ποικιλία νέων ή ενημερωμένων μετρήσεων – σε συνδυασμό με άλλους παράγοντες εμπειρίας χρήστη, για τη διαμόρφωση της ενημέρωσης της εμπειρίας σελίδας .

Η τελειότερη εμπειρία χρήστη σε μια σελίδα. Σε έναν ιδανικό κόσμο, θα κάνετε κλικ σε έναν σύνδεσμο στα αποτελέσματα αναζήτησης και η αντίστοιχη σελίδα θα εμφανιστεί αμέσως. Αλλά όλοι ξέρουμε ότι αυτό είναι ένα όνειρο.

Με την πάροδο των ετών, οι σελίδες έχουν αυξηθεί μόνο στο μέγεθος, επίσης η δημοτικότητα του JavaScript τις έκανε πιο περίπλοκες και πιο δύσκολο να φορτωθούν. Ακόμη και με αστραπιαίες συνδέσεις στο Διαδίκτυο και ισχυρές συσκευές, η φόρτωση μιας ιστοσελίδας μπορεί να είναι ένα πρόβλημα.

Για τους χρήστες, η αναμονή για φόρτωση σελίδων μπορεί επίσης να είναι αγχωτική . Για να μην αναφέρουμε την ενοχλητική επιτόπια απόδοση που προσφέρουν ορισμένοι ιστότοποι που οδηγούν σε λάθος κλικ.

Για χρόνια, η βελτιστοποίηση της απόδοσης των ιστότοπων, σήμαινε κυρίως βελτιστοποίηση της ταχύτητας. Όμως οι χρόνοι φόρτωσης είναι μόνο ένα μέρος της εξίσωσης. Ένα  άλλο μέρος πιο δύσκολο είναι να προσδιοριστεί και να μετρηθεί.

Μιλάμε για το πώς ένας χρήστης βιώνει όλες αυτές τις βελτιστοποιήσεις. Ο ιστότοπος μπορεί να είναι γρήγορος σύμφωνα με τις μετρήσεις, αλλά είναι πραγματικά γρήγορος για τους επισκέπτες; Έτσι, είναι καιρός να ρίξετε μια δραστική ματιά στην εμπειρία της σελίδας.

Σύμφωνα με την Google, «Οι υπέροχες εμπειρίες σελίδων επιτρέπουν στους χρήστες να κάνουν περισσότερα και να αλληλεπιδράσουν πιο βαθιά. Αντίθετα, μια κακή εμπειρία σελίδας θα μπορούσε να εμποδίσει ένα άτομο να μπορεί να βρει πολύτιμες πληροφορίες σε μια σελίδα. “

 

Εισαγωγή στο Web Vital

 

Στις αρχές Μαΐου 2020, η Google ανακοίνωσε το Web Vital – ένα σύνολο μετρήσεων που έχουν διερευνηθεί διεξοδικά, για να βοηθήσει όλους τους ιδιοκτήτες ιστοσελίδων να βελτιώσουν την εμπειρία των ιστότοπών τους. Μέσα σε αυτές τις νέες μετρήσεις, υπάρχει ένα υποσύνολο μετρήσεων που πρέπει να επικεντρωθεί κάθε κάτοχος ιστότοπου, τα λεγόμενα Core Web Vital.

Σύμφωνα με την Google, «Το Core Web Vital είναι ένα σύνολο μετρήσεων με επίκεντρο τον πραγματικό κόσμο, οι οποίες μετατρέπουν σε ποσοστό τις βασικές πτυχές της εμπειρίας του χρήστη».

Κάθε Core Web Vital εξετάζει ένα συγκεκριμένο κομμάτι του παζλ της εμπειρίας σελίδας και μαζί βοηθούν τόσο την Google όσο και τον ετους κατόχους να κατανοήσουν την πραγματικά αντιληπτή εμπειρία ενός ιστότοπου.

Το Core Web Vital είναι διαθέσιμο σε όλα τα εργαλεία της Google που μετρούν την εμπειρία της σελίδας.

Τα Core Web Vital θα εξελιχθούν με την πάροδο του χρόνου και ενδέχεται να προστεθούν νέα εν εύθετο χρόνο. Για το 2020, η Google εντόπισε τρία συγκεκριμένα σημεία εστίασης:

  • Φόρτωση,
  • Διαδραστικότητα,
  • Οπτική σταθερότητα.

Αυτά τα σημεία εστίασης αντιστοιχούν σε τρεις νέες μετρήσεις:

  • LCP ή μεγαλύτερο χρώμα περιεχομένου: Αυτή η μέτρηση υποδεικνύει πόσο χρόνο χρειάζεται για τη φόρτωση του μεγαλύτερου στοιχείου περιεχομένου που βλέπετε στη θύρα προβολής.
  • FID ή First Input Delay : Το FID εξετάζει πόσο καιρό χρειάζεται για να ανταποκριθεί ένα πρόγραμμα περιήγησης σε μια αλληλεπίδραση που ενεργοποιήθηκε για πρώτη φορά από τον χρήστη (για παράδειγμα, κάνοντας κλικ σε ένα κουμπί)
  • CLS, ή αθροιστική αλλαγή διάταξης : Αυτή η νέα μέτρηση μετρά το ποσοστό της οθόνης που επηρεάζεται από την κίνηση – δηλ. Τα πράγματα μετακινούνται στην οθόνη;

 

Web Vital. Ένας νέος παράγοντας κατάταξης της Google

 

Τα νέα Core Web Vital έχουν ως στόχο να σας βοηθήσουν να βελτιώσετε την εμπειρία σελίδας του ιστότοπού σας (εικόνα Google)

Όπως βλέπετε, αυτές οι βασικές μετρήσεις δεν εξετάζουν απλώς πόσο γρήγορα φορτώνεται κάτι. Εξετάζουν επίσης πόσο καιρό χρειάζονται τα στοιχεία για να είναι έτοιμα προς χρήση. Η Αθροιστική Διάταξη είναι η πιο προνοητική σκέψη.

Αυτό δεν έχει καμία σχέση με την ταχύτητα, αλλά με την αποτροπή μιας κακής εμπειρίας χρήστη – όπως το πάτημα ενός λανθασμένου κουμπιού, επειδή μια διαφήμιση φορτώθηκε την τελευταία στιγμή. Σκεφτείτε πώς αισθάνεστε όταν συμβαίνει αυτό; Πολύ εξοργιστικό, σωστά;

Συνδυασμός νέων μετρήσεων με υπάρχοντες παράγοντες κατάταξης

Η κυκλοφορία του Web Vital ήταν αξιοσημείωτη από μόνη της, αλλά η Google ανέλαβε δράση αυτή την εβδομάδα. Η Google θα χρησιμοποιήσει αυτές τις νέες μετρήσεις – σε συνδυασμό με υπάρχοντες παράγοντες κατάταξης εμπειρίας-  για να βοηθήσει στην κατάταξη σελίδων.

Λάβετε υπόψη ότι η Google χρησιμοποιεί έναν άγνωστο αριθμό παραγόντων για την αξιολόγηση των ιστότοπων και την κατάταξή τους. Ορισμένοι παράγοντες έχουν μεγάλη βαρύτητα, αλλά οι περισσότεροι έχουν μικρότερο αντίκτυπο. Σε συνδυασμό, ωστόσο, αφηγούνται την ιστορία μιας ιστοσελίδας.

Τα νέα Web Vital συνδυάζουν διάφορους υπάρχοντες παράγοντες για να συνθέσουν τους παράγοντες κατάταξης της εμπειρίας της σελίδας:

  • Φιλικότητα για κινητά : ο ιστότοπός σας έχει βελτιστοποιηθεί για κινητά ;
  • HTTPS : χρησιμοποιεί ο ιστότοπός σας μια ασφαλή σύνδεση;
  • Παρενθετική χρήση: παραμένει ο ιστότοπός σας μακριά από δυσάρεστα αναδυόμενα παράθυρα;
  • Ασφαλής περιήγηση: είναι ο ιστότοπός σας ακίνδυνος για τους επισκέπτες;

Τώρα συνδέονται με πραγματικές κεντρικές μετρήσεις, όπως οι LCP, FID και CLS που αναφέρθηκαν προηγουμένως. Σε συνδυασμό, αυτοί οι παράγοντες λαμβάνουν υπόψη όλα όσα βιώνει ένας χρήστης σε έναν ιστότοπο, για να προσπαθήσει να παρουσιάσει μια ολιστική εικόνα της απόδοσης του ιστότοπού σας, όπως την αντιλαμβάνεται η Google.

 

Web Vital. Ένας νέος παράγοντας κατάταξης της Google

 

Τα Core Web Vital συνδυάζονται με υπάρχοντες παράγοντες κατάταξης για να σχηματίσουν τους παράγοντες εμπειρίας σελίδας (εικόνα Google)

Φυσικά, αυτός είναι ένας άλλος τρόπος για να κατανοήσει η Google πόσο καλή είναι η τοποθεσία σας και ίσως να είναι εύκολο να υπερεκτιμήσετε τη σημασία αυτής της συγκεκριμένης ενημέρωσης. Εξακολουθεί να είναι αδύνατο να ταξινομηθεί ένας ιστότοπος με εξαιρετική εμπειρία χρήστη, αλλά με άθλιο περιεχόμενο.

Ενώ η ποιότητα του περιεχομένου σας εξακολουθεί να κυριαρχεί στην απόκτηση καλής κατάταξης, η απόδοση και η αντιληπτή εμπειρία που έχουν πλέον οι χρήστες έχουν επίσης παίξει ρόλο. Με αυτές τις μετρήσεις, η Google έχει βρει έναν τρόπο να συγκεντρώσει πολλές πληροφορίες που φωτογραφίζει τον ιστότοπό σας από όλες τις απόψεις.

 

Ενημέρωση εμπειρίας σελίδας Google το 2021

Η Google έχει συχνά κατηγορηθεί ότι δεν επικοινωνεί με το SEO και τους κατόχους ιστότοπων. Στο παρελθόν, έχουμε δει πολλές βασικές ενημερώσεις αλγορίθμων να εφαρμόζονται χωρίς μια λέξη από ένα Googler.

Σήμερα, ωστόσο, το Google εμφανίζεται πιο μπροστά από ποτέ. Σε περίπτωση ενημέρωσης της εμπειρίας σελίδας, η Google μας προειδοποιεί δύο φορές: μία με την ανακοίνωση των παραγόντων κατάταξης της εμπειρίας σελίδας και μία φορά έξι μήνες πριν από την έναρξη της ενημέρωσης το 2021.

Ανακοινώνοντας αυτόν τον τρόπο εκ των προτέρων, η Google δίνει στους κατόχους ιστότοπων, SEO experts και προγραμματιστές αρκετό χρόνο, για να προετοιμαστούν για αυτήν την ενημέρωση.

Υπάρχουν πολλά νέα εργαλεία για να αντιμετωπίσετε το πώς λειτουργούν αυτές οι μετρήσεις και πώς μπορείτε να βελτιώσετε τον ιστότοπό σας χρησιμοποιώντας αυτές τις πληροφορίες.

Υπάρχει πολλά σημεία ως νέα τεκμηρίωση που πρέπει να εξεταστεί. Και μπορείτε να ξεκινήσετε τώρα. Κάποια στιγμή το επόμενο έτος, η Google θα σας ειδοποιήσει ότι η ενημέρωση θα κυκλοφορήσει σε έξι μήνες.

 

Δεν υπάρχουν πλέον απαιτήσεις AMP για τις κορυφαίες ειδήσεις

Μπορείτε να βρείτε ένα άλλο ενδιαφέρον tidbit σχετικά με την ενημέρωση της εμπειρίας σελίδας. Η Google δεν θα απαιτεί πλέον AMP για τη λήψη των σελίδων ειδήσεών σας στην ενότητα Δημοφιλέστερες ιστορίες.

Τώρα, οποιοσδήποτε καλοσχεδιασμένος ιστότοπος επικυρωμένος από τις Ειδήσεις Google, μπορεί να στοχεύει στην κορυφαία θέση. Η εμπειρία της σελίδας θα γίνει παράγοντας κατάταξης για τις κορυφαίες ειδήσεις, οπότε ο ιστότοπός σας θα είναι καλύτερος.

Νέα εργαλεία εμπειρίας σελίδας; Το έχεις!

Η Google έκανε τα πάντα για να κάνει κάθε κάτοχο ιστότοπου να προσαρμοστεί στις αλλαγές της εμπειρίας σελίδας. Νέα ή ενημερωμένα εργαλεία σάς βοηθούν να λάβετε τις πληροφορίες που χρειάζεστε. Σας βοηθούν επίσης να κατανοήσετε τι σημαίνει αυτό.

Ξεκινήστε τις δοκιμές, ξεκινήστε τη βελτίωση!

Στο παρελθόν, η βελτιστοποίηση του ιστότοπού σας για την εμπειρία και την ταχύτητα των χρηστών, έμοιαζε λίγο με την τυφλή πτήση. Δεν είχατε ποτέ πραγματικά καλές γνώσεις για το τι κάνει έναν ιστότοπο γρήγορο και τι κάνει κάποιον να αισθάνεται γρήγορα.

Με τα χρόνια, η Google είδε την ανάγκη για καλές μετρήσεις και άκουσε τις κραυγές των χρηστών που χρειάζονται εύχρηστους, ασφαλείς και γρήγορους ιστότοπους.

Ανακοινώνοντας αυτές τις μετρήσεις – και χαρακτηρίζοντας τις ως παράγοντες κατάταξης -, η Google καθιστά την εμπειρία της σελίδας μετρήσιμη και θεωρεί ότι είναι αρκετά χρήσιμη για να κρίνει τους ιστότοπους.

Θυμηθείτε, η ενημέρωση δεν θα κυκλοφορήσει νωρίτερα από το 2021, αλλά τα εργαλεία είναι εκεί, ώστε να μπορείτε να ξεκινήσετε τη δοκιμή και τη βελτίωση. Καλή τύχη!

Google Update Florida 2: Μάρτιος 2019 μεγαλύτερη ενημέρωση σε επίπεδο πυρήνα

Google Update Florida 2: Μάρτιος 2019 μεγαλύτερη ενημέρωση σε επίπεδο πυρήνα

Γράφει τα παρακάτω ο

Ο Danny Sullivan της Google επιβεβαίωσε ότι η Google ενημερώνει τον αλγόριθμό της. Τον αποκαλούσε μια άλλη ευρεία βασική ενημέρωση.

Ο Brett Tabke της Pubcon έλαβε προειδοποίηση από την Google ότι επρόκειτο για μια μεγάλη ενημέρωση. Αποφασίστηκε εκ των προτέρων να το ονομάσουμε Ενημέρωση Φλόριντα 2. Μεταδόθηκε από την Google ότι αυτή η ενημέρωση είναι σημαντική και μεγάλη.

Πόσο μεγάλη είναι αυτή η ενημέρωση Google;

Με βάση αυτά που μου έδωσαν, αυτή η ενημέρωση είναι σημαντική. Οι πληροφορίες που μου δόθηκαν είναι ότι αυτή η ενημέρωση είναι μία από τις μεγαλύτερες ενημερώσεις εδώ και χρόνια.

Στο παρελθόν, όταν συνέβη μια μεγάλη ενημέρωση Google, συνήθως σημαίνει την ενσωμάτωση κάτι που άλλαξε βαθιά τον τρόπο ταξινόμησης των ιστότοπων. Η ενημερωμένη έκδοση του περασμένου έτους περιελάμβανε αυτό που ονομάζεται Google Neural Matching.

Επομένως, μπορεί να είναι λογικό να υποθέσουμε ότι κάτι τέτοιο μπορεί να έχει εφαρμοστεί, κρίνοντας από τις αξιόπιστες εμπιστευτικές πληροφορίες που έλαβα.

Ποιος είναι ο στόχος αυτής της ευρείας βασικής ενημέρωσης;

Μια ευρεία βασική ενημέρωση σημαίνει ότι η Google δεν στοχεύει σε καμία θέση ή κάποια συγκεκριμένα σήματα, όπως η ποιότητα. Σε μια ευρεία ενημέρωση βασικού αλγόριθμου, η Google δεν στοχεύει τίποτα.

Μερικοί στη βιομηχανία SEO θεωρούν ότι η Google «στοχεύει» συγκεκριμένες βιομηχανίες. Αλλά ο John Mueller της Google έχει διαψεύσει με συνέπεια ότι αυτές οι γενικές ενημερώσεις βασίζονται σε συγκεκριμένες θέσεις.

Οι ευρείες βασικές ενημερώσεις δεν στοχεύουν σε ιστότοπους, niches ή ιδιότητες. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Google είπε ότι σε ευρείες βασικές ενημερώσεις, δεν υπάρχει τίποτα για να διορθωθεί.

Η καλύτερη προσέγγιση για την κατανόηση μιας ευρείας βάσης ενημέρωσης είναι η παραίτηση από προκαταλήψεις που η Google στοχεύει σε χαμηλή ποιότητα σελίδων ή niches. Στη συνέχεια, εστιάστε στους παράγοντες σχετικούς με τη συνάφεια.

Πώς να ανταποκριθείτε σε μια ευρεία βασική ενημέρωση

Έχω αναλύσει πολλές ιστοσελίδες που έχουν επηρεαστεί από ευρείες βασικές ενημερώσεις.

Ένα συνηθισμένο ζήτημα που ανακαλύψαμε είναι αυτό που μοιάζει σαν μια αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο η Google ερμηνεύει ένα ερώτημα αναζήτησης. Αυτό μπορεί να επηρεάσει τον τρόπο ταξινόμησης μιας σελίδας.

Πολλοί άλλοι παράγοντες μπορούν να επηρεάσουν και την κατάταξη μιας ιστοσελίδας, όπως οι σύνδεσμοι. Οι σύνδεσμοι παραμένουν ένας πολύ σημαντικός παράγοντας κατάταξης.

Τι είναι μια ευρεία βασική ενημέρωση;

Οι ευρείες βασικές ενημερώσεις είναι βελτιώσεις στον συνολικό αλγόριθμο της Google, με σκοπό την καλύτερη κατανόηση ερωτημάτων αναζήτησης και ιστοσελίδων.

Αυτές οι βελτιώσεις βοηθούν την Google να ταιριάζει με μεγαλύτερη ακρίβεια τα ερωτήματα αναζήτησης σε ιστοσελίδες και να βελτιώνει την ικανοποίηση των χρηστών που πραγματοποιούν αναζήτηση στην Google.

Μπορούμε να πούμε ότι ο βασικός στόχος όλων των ευρείας βάσης ενημερώσεων, ήταν η βελτίωση της ικανοποίησης των χρηστών.

Μία από τις προηγούμενες ευρείες βασικές ενημερώσεις περιελάμβανε την εισαγωγή του Neural Matching (διαβάστε σχετικά με τον αλγόριθμο Neural Matching εδώ). Η προσαρμογή των νευρώνων δεν στοχεύει σε τίποτα. Ήταν απλά ένας τρόπος για τη βελτίωση της συνάφειας των ιστοσελίδων στα αποτελέσματα αναζήτησης, ώστε να ανταποκρίνονται καλύτερα σε ένα ερώτημα αναζήτησης.

Google Update Florida 2: Μάρτιος 2019 μεγαλύτερη ενημέρωση σε επίπεδο πυρήνα

Τι υπάρχει στο Update Called Florida 2;

Η ενημέρωση της Florida της Google ήταν σημαντική στις αρχές της δεκαετίας του 2000. Ονομάστηκε έτσι επειδή η αλλαγή αλγορίθμου συνέπεσε με το συνέδριο Pubcon Florida SEO.

Οι ψίθυροι για αυτήν την ενημέρωση συμπίπτουν επίσης με τη διάσκεψη του 2019 Pubcon Florida, οπότε αποφασίστηκε από τον Brett Tabke, ιδρυτή του Pubcon και του WebmasterWorld, ότι αυτή η ενημέρωση θα ονομάζεται Google Florida Update 2.

Όπως σημειώσαμε νωρίτερα, η Google καλεί επίσημα αυτήν την ενημερωμένη έκδοση του Μαρτίου 2019.

Δεν υπάρχει τίποτα για να διορθώσετε;

Ο Sullivan πρότεινε την προηγούμενη καθοδήγηση από τις 12 Μαρτίου του 2018 σχετικά με τις ευρείες βασικές ενημερώσεις. Αυτή η καθοδήγηση ήταν μια δήλωση που έγινε σε ένα tweet ότι δεν υπάρχει τίποτα να διορθωθεί.

Εδώ είναι σε αυτό το tweet είπε:

Δεν υπάρχει καμία διόρθωση για σελίδες που μπορεί να αποδίδουν λιγότερο καλά, από το να παραμείνουν επικεντρωμένες στην οικοδόμηση εξαιρετικού περιεχομένου. Με την πάροδο του χρόνου, ίσως το περιεχόμενο σας μπορεί να αυξηθεί σε σχέση με άλλες σελίδες.

Κατά τη γνώμη μου, αυτό μπορεί να σημαίνει ότι αυτό μπορεί να αφορά τη συνάφεια του περιεχομένου ή και των συνδέσμων με ερωτήματα αναζήτησης. Είναι μια αλλαγή από την πλευρά της Google.

Αυτό καθιστά δύσκολο να εντοπιστεί γιατί μια σελίδα δεν έχει πλέον καλή κατάταξη. Αλλά από τις αναλύσεις μου για περιοχές που έχασαν βαθμολογίες, αυτές οι ενδείξεις υπάρχουν.

Ζητήστε από την Τεχνική Υποστήριξη WordPress να αξιολογήσουμε το SEO της ιστοσελίδας σας και να σας προτείνουμε λύσεις

Καλέστε στο 6980 330 581

 

Η Google ζητά πρωτόκολλο HTTPS για όλες τις ιστοσελίδες

Η Google ζητά πρωτόκολλο HTTPS για όλες τις ιστοσελίδες

Η Google θέλει τα πάντα στο διαδίκτυο  να ταξιδεύουν πάνω από ένα ασφαλές κανάλι.

Γι ‘αυτό και στο σύντομο μέλλον το πρόγραμμα περιήγησης  Chrome θα εμφανίζει τις μη κρυπτογραφημένες  ιστοσελίδες ως ανασφαλής, εμφανίζοντας ένα κόκκινο “Χ” πάνω σε ένα λουκέτο στη γραμμή διευθύνσεων URL.

Η Google ζητά πρωτόκολλο HTTPS για όλες τις ιστοσελίδες

Πρωτόκολλο HTTPS

Με αυτή την επερχόμενη αλλαγή στο Chrome, η Google καθιστά σαφές ότι στο διαδίκτυο του μέλλοντος θα πρέπει όλα να είναι κρυπτογραφημένα, και όλες οι θέσεις θα πρέπει να εξυπηρετούνται μέσω HTTPS, το οποίο είναι ουσιαστικά ένα ασφαλές στρώμα πάνω από το συνηθισμένο πρωτόκολλο HTTP . Αρκετές εταιρείες και οργανισμοί  πιέζουν  για περισσότερους  κρυπτογραφημένους  χώρους ως μέρος μιας εκστρατείας για την «Κρυπτογράφηση όλων των πραγμάτων», η οποία συνίσταται στην προώθηση περισσότερων ιστοσελίδων να εγκαταλείψουν το παραδοσιακό, και μη  ασφαλές πρωτόκολλο HTTP και να υιοθετήσουν το πρωτόκολλο HTTPS.

Η Google ζητά πρωτόκολλο HTTPS για όλες τις ιστοσελίδες

Επί του παρόντος, το Chrome εμφανίζει μόνο ένα εικονίδιο από μια λευκή σελίδα, όταν η ιστοσελίδα που έχετε πρόσβαση δεν είναι προστατευμένη  με πρωτόκολλο HTTPS, ένα πράσινο κλειδωμένο λουκέτο όταν είναι προστατευμένη, καθώς και ένα λουκέτο με ένα κόκκινο “x” όταν υπάρχει κάτι λάθος με την σελίδα HTTPS που ο χρήστης προσπαθεί να αποκτήσει πρόσβαση. Η αλλαγή αυτή θα προσελκύσει ακόμη περισσότερο την προσοχή στις περιοχές που είναι δυνητικά ανασφαλείς.

“Ο στόχος της παρούσας πρότασης είναι να εμφανίζει με μεγαλύτερη σαφήνεια  προς τους χρήστες ότι το πρωτόκολλο HTTP δεν παρέχει ασφάλεια των δεδομένων.”

Ο γίγαντας του Διαδικτύου ανακοίνωσε αθόρυβα αυτό το σχέδιο από το 2014, όταν ένα από τα μέλη της ομάδας Ασφαλείας  του Chrome, έκανε  μια πρόταση να επισημαίνονται όλες οι  ιστοσελίδες HTTP ως «μη ασφαλής».

“Ο στόχος της παρούσας πρότασης  είναι να εμφανίζει με μεγαλύτερη σαφήνεια για τους χρήστες , ότι το HTTP δεν παρέχει καμία ασφάλεια των δεδομένων», έγραψε ο Chris Palmer της Google.

Την περασμένη Τρίτη, κατά τη διάρκεια παρουσίασης σε συνέδριο για την ασφάλεια Usenix Enigma στο Σαν Φρανσίσκο, ένας μηχανικός στην εταιρεία ασφαλείας Cloudflare έδειξε πώς μοιάζει αυτό σήμερα, όταν ο χρήστης ενεργοποιεί ένα ειδικό χαρακτηριστικό στις ρυθμίσεις του Chrome, και κατά πάσα πιθανότητα το πώς θα μπορούσε να μοιάζει στο μέλλον, αν είναι ενεργοποιημένη από προεπιλογή. (Μπορείτε να δείτε το μικρό κόκκινο “x” στο λουκέτο στη γραμμή διεύθυνσης URL.) Ο Chris Palmer 26 Ιανουαρίου 2016.

Εμπειρογνώμονες Τεχνολογίας και Ασφάλειας Προσωπικών Δεδομένων χειροκρότησαν το σχέδιο της Google.

Ο  Parisa Tabriz, ο οποίος διαχειρίζεται μια ομάδα μηχανικών ασφάλειας της Google, έγραψε ότι η πρόθεση της Google είναι να “σηματοδοτούν έντονα”  το HTTP για αυτό που είναι: “Μη ασφαλές”.

Το σκεπτικό είναι ότι σε κάθε ιστοσελίδα που εξυπηρετούνται μέσω HTTP, τα δεδομένα που ανταλλάσσονται μεταξύ του διακομιστή της ιστοσελίδας και του επισκέπτη είναι στο σαν ασφαλή. Αυτό σημαίνει ότι ο καθένας με την ικανότητα να κατασκοπεύει την σύνδεση, είτε πρόκειται για ένα hacker σε ένα κατάστημα καφέ,  ή  μια παρά κυβερνητική υπηρεσία, θα μπορούσε κλέβει  τους κωδικούς πρόσβασης, προσωπικά μηνύματα, ή άλλες ευαίσθητες πληροφορίες.

Το  HTTPS δεν προστατεύει μόνο τα δεδομένα του χρήστη, εξασφαλίζει επίσης ότι ο χρήστης είναι πραγματικά συνδεμένος στο σωστό χώρο και όχι σε έναν απατεώνα . Αυτό είναι σημαντικό διότι για τη δημιουργία μιας πλαστής έκδοσης  ιστοσελίδας  η  εμπιστοσύνη που δείχνουν οι χρήστες, είναι ένα από τις αγαπημένες  τακτικές  των Hacker και κακόβουλων παραγόντων.

Η Google ζητά πρωτόκολλο HTTPS για όλες τις ιστοσελίδες

Το HTTPS διασφαλίζει επίσης ότι ένας κακόβουλος  ενδιάμεσος  δεν μπορεί να επισκιάσει τη σύνδεση και να εισάγει κακόβουλο λογισμικό,  ή να λογοκρίνει τις πληροφορίες.

Το Chrome προωθώντας τη σήμανση από ιστοσελίδες με απλό HTTP πρωτόκολλο  ως οριστικά  ανασφαλή ιστοσελίδες, είναι μια απίστευτα ισχυρή και ενημερωτική προς τον χρήστη κίνηση.”

Ο Eric Mill, ένας τεχνολόγος ο οποίος  ήδη εργάζεται για την διαδικτυακή  κρυπτογράφηση δήλωσε: “Το κοινό και απλό HTTP ακόμη και σήμερα είναι  οριστικά ανασφαλής  και ένας πραγματικά  άμεσος κίνδυνος  για τους χρήστες .”

Η Google έχει ήδη ξεκαθαρίσει  την προτίμησή της  για HTTPS ιστοσελίδες. Κατά τη διάρκεια του συνέδριο της το 2014, ζήτησε το HTTPS να είναι “παντού” στο διαδίκτυο, και ανακοίνωσε ότι οι κρυπτογραφημένες ιστοσελίδες θα κατατάσσονται  υψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Ο  γίγαντας του Διαδικτύου δεν είναι ο  μόνος  μεγάλος  παίκτης  στο διαδίκτυο που πιέζει για περισσότερο HTTPS. Ο  Mozilla και η Apple έχουν και οι δύο δηλώσει  ότι θέλουν περισσότερη κρυπτογράφηση web. Ακόμη  και η κυβέρνηση των ΗΠΑ έχει κάνει σημαντικά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση, όπου απαιτεί από όλους τους δικτυακούς τόπους .gov να διαθέτουν   HTTPS σαν  προεπιλογή πριν από το τέλος του τρέχοντος έτους.

Η Google δεν έχει πει πότε ακριβώς θα γίνει η υποχρεωτικό το  HTTPS  σαν  προεπιλογή στο Chrome, αλλά ένας υπάλληλος της Google ο οποίος ζήτησε να παραμείνει ανώνυμος, επειδή δεν ήταν εξουσιοδοτημένος να μιλήσει στον Τύπο, είπε ότι θα υπάρξει μια ανακοίνωση «σύντομα» και ότι η πρόθεση είναι να καταστεί  προεπιλογή “κάποια μέρα”.

Αλλά αν θέλετε να δείτε πώς μοιάζει, μπορείτε να την ενεργοποιήσετε ήδη πληκτρολογώντας “chrome: // flags” στο πρόγραμμα περιήγησης  του Chrome και  στη συνέχεια, μεταβείτε στο “σηματοδότηση μη ασφαλή ως” επιλέγοντας “σήμα μη ασφαλή προέλευση, όπως μη ασφαλής. ”

 

Η Google ζητά πρωτόκολλο HTTPS για όλες τις ιστοσελίδες