HAPPY BIRTHDAY WORDPRESS

HAPPY BIRTHDAY WORDPRESS

Το WordPress γιορτάζει τα 12α γενέθλιά του.

Ελάτε να ρίξουμε μια ματιά σε μερικά από τα μεγαλύτερα ορόσημα στην ιστορία δώδεκα ετών του WordPress.

Μέχρι στιγμής, η εξαιρετική ομάδα των βασικών συντελεστών έχει αποδείξει 26 σημαντικές ενημερώσεις του WordPress. Αυτές οι ενημερώσεις έχουν πάει το WordPress από ένα ταπεινό λογισμικό blogging  στο παγκόσμιο σούπερ σταρ CMS που είναι σήμερα.

Κάθε ενημέρωση έχει συμβάλει σε αυτό, αλλά σήμερα έχω επιλέξει δέκα από τις πιο σημαντικές. Αν θέλετε να δείτε μια χρονολογική σειρά του ιστορικού του WordPress, διαβάστε παρακάτω! Θα σας δείξω πότε προστέθηκαν τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά και λειτουργικότητα.

Το WordPress γεννιέται έκδοση 0.7-27 Μαΐου 2003
WordPress 0.7

Το WordPress

Όλα ξεκίνησαν στις 27 Μαΐου 2003.

Το WordPress γεννήθηκε από τις στάχτες του λογισμικού b2 / cafelog blogging. Με το b2 να διακόπτεται, ένας 19χρονος πρωτοετής εισήχθη με την πρόθεση να δημιουργήσει ένα πυρήνα λογισμικού που τελικά θα γίνει το WordPress.

Το όνομά του: Matt Mullenweg.

Δεν δημιούργησε όμως το WordPress μόνος του. Ο Matt συνεργάστηκε με τον Mike Little για να δημιουργήσει την πρώτη έκδοση του WordPress, έκδοση 0.7.

Σε σύγκριση με το σημερινό WordPress, η έκδοση 0.7 χαρακτηριζόταν από απουσία βασικής αισθητικής και περιορισμένη λειτουργικότητα – δηλαδή σαν ένα εκατομμύριο μίλια μακριά από την τρέχουσα έκδοση, 4.2. Ωστόσο, δώδεκα χρόνια πριν, η μέγιστη απλότητα ήταν η κορυφή στην ημερήσια διάταξη.

Παρόλο που το UI στο παραπάνω screenshot φαίνεται πολύ βασικό, η διεπαφή WordPress 0.7 ήταν στην πραγματικότητα μια σημαντική αναθεώρηση της υπάρχουσας διεπαφής b2.

Ο γνωστός διαχειριστής που χρησιμοποιούμε σήμερα τότε απλώς δεν υπήρχε. Μεγάλο μέρος της λειτουργικότητας που θεωρούμε δεδομένο, λείπει επίσης και δεν θα μπορούσατε ούτε  προεπισκοπήσεις να δείτε.

Όσο πιο περιορισμένη ήταν αυτή η πρώτη έκδοση, είχε ακόμα μερικά ωραία κόλπα κάτω από το μανίκι της. Χειροκίνητα αποσπάσματα ήταν ίσως το πιο cool χαρακτηριστικό, επιτρέποντάς να σχεδιάσετε μια περίληψη των δημοσιεύσεών σας για τις ροές RSS.

Τα θεμέλια για μια εύχρηστη πλατφόρμα blogging τοποθετήθηκαν, ωστόσο, το WordPress 0.7 περιλάμβανε έναν διαισθητικό επεξεργαστή κειμένου, ο οποίος επέτρεπε στους χρήστες να σχεδιάζουν και να δημοσιεύουν δημοσιεύσεις blog με ευκολία.

Βελτιωμένη εγκατάσταση και επιμέλεια σχολίων-Έκδοση 1.0-Ιανουάριος 3, 2004
WordPress 1.0

WordPress-1.0

Επτά μήνες αργότερα κυκλοφόρησε η πρώτη πλήρης έκδοση του WordPress.

Το WordPress 1.0 – ονομάζεται Davis μετά από τον Αμερικανό τζαζ μουσικό Miles Davis – ξεκίνησε μια μακρόχρονη παράδοση να τιμά τζαζ μουσικούς σε κάθε μεγάλη κυκλοφορία. Εκτός από κάποιες μικρές βελτιώσεις στην αισθητική (δείτε το παραπάνω screenshot).

Tο WordPress 1.0 πρόσθεσε κάποιες σημαντικές λειτουργίες. Αυτό περιελάμβανε σημαντικές βελτιώσεις στη διαδικασία εγκατάστασης, φιλικές δομές για τις μηχανές αναζήτησης και permalinks, καθώς και πολλές κατηγορίες ανά θέση.

Αναμφισβήτητα, το μεγαλύτερο νέο χαρακτηριστικό στο WordPress 1.0 ήταν ωστόσο τα σχόλια moderation-spam που ήταν μια ενόχληση ήδη από το 2004. Το σύστημα μέτρησης σχολίων ήταν εύκολο στη χρήση, επιτρέποντάς σας να εγκρίνετε / να απορρίπτεται εκατοντάδες σχόλια ταυτόχρονα.

Αρχιτεκτονική προσθήκης – έκδοση 1.2 – 22 Μαΐου 2004
WordPress 1.2

WordPress-1.2

Λίγο πριν από τα πρώτα γενέθλια του WordPress, κυκλοφόρησε το WordPress 1.2. Αυτή η ενημέρωση σημείωσε σημαντικά βήματα προς τα εμπρός, εισάγοντας μερικά εκπληκτικά νέα χαρακτηριστικά.

Αν και ίσως να μην το συνειδητοποίησαν τότε, το 1.2 εισήγαγε ένα από τα πιο πρωτοποριακά χαρακτηριστικά WordPress όλων:

Την αρχιτεκτονική των plugin, η οποία εξακολουθεί να επικρατεί σήμερα.

Σήμερα ο κατάλογος του WordPress παραθέτει 38.000 plugins, ενώ οι συνδυασμένες λήψεις αγγίζουν το ένα δισεκατομμυρίου. Αυτά είναι καταπληκτικά στατιστικά στοιχεία. Τα θεμέλια για όλα αυτά βγήκαν στην έκδοση 1.2.

Πέρα από την αρχιτεκτονική plugin, το WordPress 1.2 εισήγαγε υπο-κατηγορίες, αυτόματη δημιουργία μικρογραφιών και βελτιωμένη ασφάλεια με κρυπτογραφημένους κωδικούς πρόσβασης.

Το WordPress 1.2 ήταν επίσης η πρώτη έκδοση του WordPress, που μπορείτε να κάνετε προεπισκόπηση των δημοσιεύσεών σας πριν αποθηκεύσετε την δημοσίευση. Αυτό ήταν πολύ πιο περιορισμένο από την τρέχουσα δυνατότητα προεπισκόπησης.

Θέματα, Σελίδες και Πίνακα ελέγχου WordPress-Έκδοση 1.5-Φεβρουάριος 17, 2005
WordPress 1.5

Το WordPress-1.5

Το Φεβρουάριο του 2005 κυκλοφόρησε η έκδοση WordPress 1.5, που ονομάστηκε Strayhorn μετά από τον πιανίστα Billy Strayhorn. Όταν κυκλοφόρησε η έκδοση 1.5 ήταν η πιο επικεντρωμένη στο αναβάθμιση χρήστη του WordPress. Ήταν επίσης μία από τις μεγαλύτερες, εισάγοντας τρία σημαντικά χαρακτηριστικά που δεν θα μπορούσαμε να φανταστούμε ότι δεν θα υπήρχαν σήμερα.

Από όλες τις νέες λειτουργίες που προστέθηκαν, ήταν το χαρακτηριστικό του προτύπου και της προσαρμογής ιστότοπου που πραγματικά έκλεψε τις εντυπώσεις. Παρόλο που αναφερόταν τότε ως πρότυπο, το WordPress 1.5 έδωσε στον κόσμο θέματα. Και για να το γιορτάσει, ένα νέο προεπιλεγμένο «πρότυπο», Kubrick, εγκαταστάθηκε ως πρότυπο.

Τα θέματα επέτρεψαν στους χρήστες να αναθεωρήσουν ριζικά τον σχεδιασμό και τη διάταξη του δικτυακού τους τόπου, εγκαθιστώντας ένα προ-κατασκευασμένο «εικαστικό». Αυτό επέτρεψε στους χρήστες του WordPress να κατασκευάζουν πανέμορφες ιστοσελίδες με ευκολία και έπαιξε σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της πλατφόρμας.

Όπως και με τα plugins, η αρχιτεκτονική θεμάτων του WordPress έχει εξελιχθεί σε υπέρτατη δύναμη στα επόμενα δέκα χρόνια. Ο χώρος αποθήκευσης απαριθμεί σχεδόν 2.000 ελεύθερα θέματα και υπάρχουν και χιλιάδες επιπλέον διαθέσιμα.

Ας προχωρήσουμε στην επόμενη σημαντική λειτουργία: Σελίδες.

Πριν από την 1.5, το WordPress ήταν αποκλειστικά μια πλατφόρμα blogging. Θα μπορούσατε μόνο να δημοσιεύσετε αναρτήσεις στο ιστολόγιό σας. Η έκδοση 1.5 επέτρεψε να δημιουργήσετε ολόκληρη την ιστοσελίδα σας με το WordPress, εισάγοντας στατικές σελίδες.

Αυτό έκανε το WordPress μια ολοκληρωμένη λύση για δικτυακούς τόπους – ακόμα και για μη-προγραμματιστές – και διαδραμάτισε μεγάλο ρόλο στην αυξανόμενη δημοτικότητα της πλατφόρμας. Το άλλο μείζον χαρακτηριστικό που παρουσιάστηκε στο 1.5 ήταν ο πίνακας εργαλείων του WordPress.

Ο πίνακας ελέγχου WordPress επέτρεψε στους χρήστες να βλέπουν όλες τις σημαντικές πληροφορίες τους σε ένα βολικό σημείο, αμέσως μετά τη σύνδεση.

AJAX, επεξεργασία WYSIWYG και ρόλους χρηστών-WordPress 2.0-31 Δεκεμβρίου 2005
WordPress 2.0

Το WordPress-2.0

Το WordPress έκλεισε το 2005 βγάζοντας στην κυκλοφορία  την επόμενη γενιά του WordPress: έκδοση 2.0.

Αυτή η τελευταία έκδοση παρουσίασε ένα ολοκαίνουργιο UI, με ένα νέο μπλε χρώμα που αντικαθιστά το κουρασμένο λευκό. Το πιο σημαντικό, στην 2.0 είναι ότι εισήγαγε το AJAX, καθιστώντας τα πιο συνηθισμένα καθήκοντα πιο αποτελεσματικά και βελτιώνοντας τις επιδόσεις του back-end.

Το WordPress 2.0 έκανε επίσης τα πρώτα βήματα προς τον επεξεργαστή εμπλουτισμένου κειμένου που χρησιμοποιούμε σήμερα, με την εισαγωγή ενός επεξεργαστή WYSIWYG. Αυτό έδωσε πολλές ευκολίες στην μορφοποίηση των αναρτήσεων του ιστολογίου σας.

Παρόλο που εισήχθησαν προεπισκοπήσεις στην έκδοση 1.2, το WordPress 2.0 έκανε ένα βήμα παραπέρα.

Σε έναν κόσμο μετά την έκδοση 2.0, οι χρήστες θα μπορούσαν να προβαίνουν σε προεπισκόπηση των δημοσιεύσεων στο front-end των ιστοτόπων τους,  που μοιάζουν με τη λειτουργία προεπισκόπησης που χρησιμοποιούμε σήμερα.

Ένα άλλο σημαντικό, το WordPress 2.0 ήταν η πρώτη έκδοση που εισήγαγε τους ρόλους των χρηστών. Αυτή η νέα δυνατότητα σάς επιτρέπει να ρυθμίσετε τα επίπεδα δικαιωμάτων για διαφορετικούς χρήστες του ιστότοπου.

Widgets-WordPress 2.2-Μάιος 16, 2007

Το WordPress-2.2

Με το WordPress να διαγράφει μια πορεία 4 ετών, το WordPress 2.2 εισήγαγε ένα άλλο βασικό στο WordPress: Τα widgets.

Αρχικά διαθέσιμο ως plugin, τα widgets του WordPress σας επέτρεψαν να προσαρμόσετε πλήρως τις πλευρικές και υποσέλιδες περιοχές του ιστότοπού σας.

Χρησιμοποιώντας τη διασύνδεση μεταφοράς και απόθεσης, μπορείτε να τοποθετήσετε και να αναπροσαρμόσετε εκ νέου τα διάφορα στοιχεία της σελίδας σας, για να βελτιώσετε το σχεδιασμό, το περιεχόμενο και τη πλοήγηση του ιστότοπού σας.

Το WordPress 2.2 εισήγαγε επίσης jQuery, πλήρη υποστήριξη Atom και άπειρες ροές σχολίων.

Ετικέτες-WordPress 2.3-Σεπτέμβριος 25, 2007

Το WordPress-2.3

ΟΚ το WordPress 2.3 δεν εισήγαγε καμία πραγματικά πρωτοποριακή αντίληψη, αλλά εστίασε σε σημαντικά μικρότερα χαρακτηριστικά.

Η πιο αναγνωρίσιμη προσθήκη ήταν οι εγγενείς ετικέτες, που χρησιμοποιούνται σήμερα οι οποίες σε συνδυασμό με τις κατηγορίες, διευκόλυναν την οργάνωση του περιεχομένου σας.

Η έκδοση 2.3 έφερε επίσης την εισαγωγή ενημερώσεων. Το WordPress έλεγξε αν τα plugins σας ήταν ενημερωμένα συνδέοντας τον ιστότοπό σας με την υπηρεσία api.wordpress.org.

Άλλες 2,3 προσθήκες περιελάμβαναν κανονικές διευθύνσεις URL, κατάσταση αναμονής για αναρτήσεις και κουμπιά λειτουργιών στον επεξεργαστή WordPress.

Επανασχεδιασμένο UI και Quick-Install Plugins-WordPress 2.7-11 Δεκέμβριος 2008

Το WordPress-2.7

Με την πρώτη ματιά, η έκδοση 2.7 φαινόταν ελαφριά από την άποψη των νέων χαρακτηριστικών, αλλά αυτή η ενημέρωση επανέφερε την χρηστικότητα του WordPress και αποτέλεσε ένα τεράστιο βήμα προς τα εμπρός.

Πιο συγκεκριμένα, όλο το WordPress UI έλαβε ένα ριζοσπαστικό νέο facelift. Αυτό περιλάμβανε ένα νέο μενού της πλαϊνής γραμμής, το οποίο προστέθηκε στα αριστερά της οθόνης (δείτε το παραπάνω screenshot). Στην πραγματικότητα, το σύγχρονο UI έχει τις ρίζες του στην έκδοση 2.7 – βλέπετε την ομοιότητα; Αλλά δεν ήταν μόνο η εμφάνιση του WordPress που βελτιώθηκε.

Το WordPress 2.7 εισήγαγε μια διασύνδεση drag-and-drop, επιτρέποντας στους χρήστες να αναδιατάξουν το ταμπλό τους και τον επεξεργαστή κειμένων – προστέθηκε επίσης ένα post feature.

Οι προγραμματιστές δεν έμειναν εκεί. Η αποτελεσματικότητα του διαχειριστή του WordPress βελτιώθηκε επίσης. Αυτό σήμαινε ότι οι οικείες εργασίες θα μπορούσαν να ολοκληρωθούν με λιγότερα κλικ, παίρνοντας έτσι λιγότερο χρόνο.

Εξίσου σημαντικό, το WordPress 2.7 κατέστησε εξαιρετικά εύκολη την εγκατάσταση plugin. Πριν από το 2.7, τα πρόσθετα έπρεπε να μεταφορτωθούν με το χέρι, να φορτωθούν και να εγκατασταθούν. Η έκδοση 2.7 πρόσθεσε ένα πρόγραμμα περιήγησης plugin στο back-end WordPress, επιτρέποντας στους χρήστες να εγκαταστήσουν plugins με μερικά μόνο κλικ.

Ήταν επίσης η πρώτη ενημέρωση για την υποστήριξη ενημερώσεων με ένα κλικ για τον πυρήνα WordPress, plugins και για τα θέματα.

Προσαρμοσμένοι τύποι μηνυμάτων και Taxonomies-WordPress 3.0-17 Ιουνίου 2010

Το WordPress-3.0

Τον Ιούνιο του 2010 σηματοδότησε την τρίτη γενιά του WordPress, με μια νέα πρωτοποριακή έκδοση: έκδοση 3.0 με το όνομα Thelonious.

Μετά από πέντε χρόνια υπηρεσίας, το προεπιλεγμένο θέμα Kubick αποσύρθηκε, με το νέο θέμα Twenty Ten ήρθε να πάρει τη θέση του. Η νέα προσαρμογή ήταν βασιλιάς στο WordPress 3.0, ξεκινώντας μια νέα γενιά uber-προσαρμόσιμων θεμάτων. Το WordPress 3.0 παρουσίασε προσαρμοσμένα υπόβαθρα, προσαρμοσμένες κεφαλίδες και προχωρημένα προσαρμοσμένα μενού.

Το πιο επαναστατικό νέο χαρακτηριστικό, ωστόσο, ήταν προσαρμοσμένοι τύποι ταχυδρομείων και ταξινομήσεις, οι οποίοι οδήγησαν σε μια νέα εποχή δυνατοτήτων. Για παράδειγμα, οι προσαρμοσμένοι τύποι μηνυμάτων καθιστούν δυνατή τη δημιουργία σελίδων προϊόντων, ένα σημαντικό χαρακτηριστικό όλων των καλών plug-in ηλεκτρονικού εμπορίου.

Με τους τύπους προσαρμοσμένων τύπων που υποστηρίζονται τώρα, η έκδοση 3.0 έκανε σημαντικά βήματα προς την κατεύθυνση του WordPress να γίνει το πλήρες σύστημα διαχείρισης περιεχομένου (CMS) που είναι σήμερα.

Σύγχρονη διεπαφή χρήστη και ευαίσθητο back-end-WordPress 3.8-Δεκέμβριος 28, 2013

Το WordPress-3.8

Ίσως δεν είναι η μεγαλύτερη ενημέρωση που έχουμε δει ποτέ, το WordPress 3.8 συμπεριλήφθηκε σε αυτόν τον κατάλογο για έναν αξιοσημείωτο λόγο.

Η έκδοση 3.8 είδε το WordPress να λαμβάνει το μεγαλύτερο facelift της, παρουσιάζοντας ένα σχέδιο UI που έχει παραμείνει σχετικά αμετάβλητο από τότε. Ο νέος σχεδιασμός είδε το τέλος της κυρίως λευκής αισθητικής, αντικαθιστώντας την οικεία γκρι και μπλε σχεδίαση.

Εκτός από το νέο προεπιλεγμένο σχέδιο, το WordPress 3.8 περιείχε επίσης επτά εναλλακτικά διαγράμματα χρωμάτων admin, τα οποία θα μπορούσαν να ενεργοποιηθούν με το πάτημα ενός κουμπιού.

Αγκαλιάζοντας τους νέους τρόπους με τους οποίους οι χρήστες έχουν πρόσβαση στο WordPress, ο διαχειριστής του WordPress έγινε πλήρως κατανοητός και στο 3.8. Τέλος, η ενημέρωση μας εισήγαγε ένα νέο προεπιλεγμένο θέμα: το στυλ του περιοδικού (και ευρέως συγγενικό), Twenty Fourteen.

Happy Birthday, WordPress!

Το WordPress έχει ξεπεράσει τα τελευταία 12 χρόνια, όπως μπορείτε να δείτε ξεκάθαρα από τα παραπάνω screenshots.

Είναι δύσκολο να φανταστείτε το WordPress στις πρώτες πρώτες μέρες, πριν προστεθεί όλη η γνωστή λειτουργικότητα. Φυσικά, η πλατφόρμα είναι ακόμα ένα έργο σε εξέλιξη, έτσι ποιος ξέρει τι πρέπει να περιμένουμε ακόμη!

Κατασκευάστε και εσείς την ιστοσελίδα σας με WordPress
Τι σημαίνει “Mobile-First Index” για την Google

Τι σημαίνει “Mobile-First Index” για την Google

Η φιλικότητα προς τις κινητές συσκευές ήταν ένας σημαντικός παράγοντας στη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO). Τώρα, η Google κυκλοφορεί μια ενημερωμένη έκδοση στον αλγόριθμο της, που θα κάνει ακόμη πιο σημαντικούς τους ιστότοπους για κινητά.

Είναι μια σημαντική αλλαγή και θα μπορούσε να έχει αρνητικό αντίκτυπο στο SEO σας εάν δεν είστε σωστά προετοιμασμένοι.

Η νέα ενημέρωση της Google ονομάζεται “Mobile-First Index” και εννοεί ότι ακριβώς λέει το όνομα του. Με αυτήν την αλλαγή, ο γίγαντας αναζήτησης θα δώσει προτεραιότητα στην έκδοση για κινητά του ιστότοπού σας στις σελίδες αποτελεσμάτων του.

Σε αυτό το άρθρο, πρόκειται να αναλύσουμε βαθύτερα τι είναι το Mobile-First Index της Google και τι σημαίνει για εσάς. Στη συνέχεια θα μιλήσουμε για το πώς να προετοιμάσετε τον ιστότοπό σας WordPress για αυτήν την γενναία αλλαγή.

Mobile-First Index της Google και τι σημαίνει για εσάς.

Κάντε έλεγχο ζωντανά εδώ για να δείτε αν η ιστοσελίδα σας είναι φιλική προς κινητές συσκευές

Mobile-First Index

Το mobile-first index της Google θα επιβραβεύει τις Responsive ιστοσελίδες.

 

Όταν χρησιμοποιείτε την Google για να αναζητήσετε κάτι, θα δείτε πάντα τα ίδια αποτελέσματα, είτε χρησιμοποιείτε μια κινητή συσκευή είτε έναν επιτραπέζιο υπολογιστή.

Στο παρελθόν, η Google χρησιμοποιούσε μόνο εκδόσεις σταθερών υπολογιστών για κάθε ιστότοπο, ώστε να καθορίσει τα αποτελέσματά της, γεγονός που την οδήγησε σε ορισμένα ζητήματα.

Για παράδειγμα, αυτό σήμαινε ότι για τους χρήστες που αναζητούσαν από κινητές συσκευές, παρέχονταν ιστότοποι που δεν ήταν φιλικοί προς κινητά ή είχαν λιγότερο περιεχόμενο από τους αντίστοιχους συνεργάτες τους.

Λόγω του αυξανόμενου αριθμού αναζητήσεων που πραγματοποιούνται από κινητές συσκευές, η Google ξεκινά τώρα μια ενημερωμένη έκδοση που ονομάζεται mobile-first index.

Η κύρια αλλαγή είναι ότι η Google θα ταξινομήσει και θα εμφανίσει τις ιστοσελίδες, δίνοντας προτεραιότητα στις εκδόσεις τους για κινητά.

Με άλλα λόγια, εάν ο ιστότοπός σας στο WordPress παρέχει μια κακή εμπειρία για κινητές συσκευές, οι προσπάθειές σας στο SEO θα δεχθούν ένα πλήγμα τόσο στους επιτραπέζιους υπολογιστές όσο και στα κινητά.

Έχοντας αυτό υπόψη, ας κάνουμε μια υπόθεση πώς θα σας επηρεάσει αυτή η ενημέρωση ανάλογα με το είδος του ιστότοπου που έχετε:

Web site μόνο για σταθερούς υπολογιστές: Η Google θα εξακολουθήσει να ταξινομεί και να ευρετηριάζει τον ιστότοπό σας, αλλά θα πρέπει να αναμένετε μια πτώση στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης (SERP).

Εκδόσεις τόσο για κινητά όσο και για υπολογιστές: Ο ιστότοπός σας για κινητά θα έχει προτεραιότητα τώρα, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να εργαστείτε για το SEO.

Ιστοσελίδα προσαρμοσμένη: Είστε ασφαλείς αφού ο ιστότοπός σας έχει ήδη βελτιστοποιηθεί ώστε να προσφέρει μια εξαιρετική εμπειρία πλοήγησης για κινητές συσκευές.

AMP και μη AMP σελίδες: Εάν είναι ενεργοποιημένη αυτή η λειτουργία, η Google θα δώσει προτεραιότητα στην έκδοση για κινητές συσκευές.

Εάν είστε χρήστης του WordPress και χρησιμοποιείτε ένα σύγχρονο θέμα, πιθανότατα δεν χρειάζεται να ανησυχείτε.

Θα τονίσω ότι τώρα πια, πολλά δημοφιλή θέματα WordPress αποκρίνονται από μόνα τους σε αυτές τις απαιτήσεις, οπότε ο ιστότοπός σας παρέχει ήδη μια ισότιμη εμπειρία κινητού και επιφάνειας εργασίας.

Εάν χρησιμοποιείτε ένα ξεπερασμένο θέμα ή ένα που δεν ανταποκρίνεται, τότε είναι πλέον καιρός να εξετάσετε έναν πλήρη επανασχεδιασμό.

Το πραγματικά μεγάλο πρόβλημα είναι εάν εκτελείτε δύο (ή περισσότερες) εκδόσεις της ιστοσελίδας σας, ανάλογα με τον τύπο συσκευής που χρησιμοποιούν οι επισκέπτες σας.

Σε αυτή την περίπτωση, το mobile-first index της Google θα έχει σίγουρα αντίκτυπο στον ιστότοπό σας, εκτός και αν προετοιμαστείτε για αυτό.

Σε επόμενα άρθρα θα δείξω τις ενέργειες που πρέπει να κάνετε ώστε να προσαρμοστείτε πλήρως στον νέο αλγόριθμο της Google, μέχρι τότε μπορείτε να ζητήσετε περισσότερες πληροφορίες εδώ: Επικοινωνία.

Συμπέρασμα

Η κίνηση από κινητές συσκευές, έχει αυξηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα και αυτή η τάση δεν αναμένεται να αντιστραφεί σύντομα.

Το mobile-first index της Google είναι άλλη μια επιβεβαίωση ότι τα κινητά είναι ο βασιλιάς, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπός σας είναι προσαρμοσμένος στο νέο πρότυπο.

Σε αυτό το άρθρο συζητήσαμε μερικούς τρόπους με τους οποίους μπορείτε να διασφαλίσετε ότι αυτή η ενημερωμένη έκδοση δεν επηρεάζει αρνητικά το SEO του ιστότοπού σας.

Γενικός Κανονισμός Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (GDPR)

Γενικός Κανονισμός Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (GDPR)

GDPR:Γενικός Κανονισμός Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων

4 σημεία κλειδιά για το νέο κανονισμό που θα τεθεί σε ισχύ από τον Μάιο του 2018

Ο νέος κανονισμός EU General Data Protection Regulation (GDPR), που ενέκρινε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις αρχές του 2016, θα τεθεί σε ισχύ από τον Μάιο του 2018. Η νέα νομοθεσία θα αντικαταστήσει την υφιστάμενη Ευρωπαϊκή Οδηγία του 1995 για την Προστασία Δεδομένων και θα θέσει τις βάσεις για την προστασία των προσωπικών δεδομένων.  

Ο τρόπος με τον οποίο ορίζονται τα προσωπικά δεδομένα αποτελεί σημαντική πτυχή του νέου κανονισμού. Ο νέος Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων (GDPR) ορίζει τα προσωπικά δεδομένα ως τα δεδομένα αυτά που επιτρέπουν την άμεση ή έμμεση εξακρίβωση της ταυτότητας του ατόμου.

Πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ ορισμό, ο οποίος αναμένεται να διευρυνθεί περαιτέρω με την πάροδο του χρόνου. Ειδικότερα, αυτό σημαίνει ότι η νέα νομοθεσία καλύπτει ακόμα και τις διευθύνσεις διαδικτυακού πρωτοκόλλου (IP), δεδομένα τοποθεσίας ή άλλους παράγοντες μέσω των οποίων μπορεί να εξακριβωθεί η ταυτότητα ενός ατόμου.

Ο ορισμός του όρου «προσωπικά δεδομένα» στο πλαίσιο του κανονισμού, είναι αρκετά ενδεικτικός για το ύφος της νέας νομοθεσίας, σύμφωνα με την οποία τα προσωπικά δεδομένα θεωρούνται ως ένα πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο και οι κανόνες που τα αφορούν πρόκειται να γίνουν αυστηρότεροι.

Δεν είναι τυχαίο ότι αυτό συμβαδίζει με τεχνολογικές τάσεις, όπως το cloud computing, τα social media, τα κινητά και οι ηλεκτρονικές συσκευές με ενσωματωμένους αισθητήρες συλλογής δεδομένων (Internet of Things), όπου η συλλογή δεδομένων και η επαρκής ανάλυσή τους γίνονται στρατηγικοί φορείς διαφοροποίησης για τους οργανισμούς.

Υπό αυτή την έννοια, ο Ευρωπαίος νομοθέτης έχει αρχίσει να συμβαδίζει με την πραγματικότητα.

GDPR Καλλιόπη Σπυριδάκη

4 νέα στοιχεία αλλαγών

Στο μέτρο που η ισχύουσα νομοθεσία είχε θέσει τα θεμέλια για την προστασία των δεδομένων, το GDPR πρόκειται να χτίσει ένα στέρεο οικοδόμημα πάνω σε αυτά.

Τα τελευταία χρόνια έχουν υπάρξει αρκετές εξελίξεις στην προστασία των δεδομένων – όχι μόνο η ακύρωση των αρχών του Safe Harbour – οι οποίες δημιούργησαν πολύ «θόρυβο» γύρω από το GDPR.

Κατά συνέπεια, πολλοί οργανισμοί έχουν σοβαρές ανησυχίες σχετικά με τη νέα νομοθεσία, αλλά στην πραγματικότητα αυτό δεν χρειάζεται, λέει η Καλλιόπη Σπυριδάκη, επικεφαλής της Chief Privacy Strategist, Europe & EU Public Policy Director της SAS:

“Οι κανόνες είναι αυστηρότεροι τώρα, αλλά οι βασικές αρχές παραμένουν οι ίδιες εδώ και πολλά χρόνια. Υπό αυτή την έννοια, το GDPR αφορά περισσότερο τις διαδικασίες ελέγχου της συμμόρφωσης στη νομοθεσία, παρά την οικοδόμηση κάτι νέου από το μηδέν. ”

Παρόλα αυτά, η Σπυριδάκη τονίζει 4 σημαντικά στοιχεία που υφίστανται τροποποιήσεις με την υιοθέτηση του GDPR:

1. Περισσότερα μέσα επιβολής

Με τον νέο κανονισμό, η επιβολή του νόμου γίνεται αυστηρότερη. Οι αρχές προστασίας προσωπικών δεδομένων αποκτούν περισσότερους πόρους και θα ενώσουν τις δυνάμεις τους σε ένα νέο πανευρωπαϊκό σώμα που θα εκδίδει δεσμευτικές γνωμοδοτήσεις. Εκτός αυτού, τα πρόστιμα θα είναι τόσο υψηλά – έως και 4% του ετήσιου παγκόσμιου κύκλου εργασιών ενός οργανισμού – που το GDPR αυτομάτως αφυπνίζει τους οργανισμούς σε όλoυς τους κλάδους.

«Για την ακρίβεια, πρόστιμα τέτοιου επιπέδου στην Ευρώπη συναντάμε μόνο στο Δίκαιο Ανταγωνισμού.» Ο φόβος της επιβολής προστίμου δεν θα έπρεπε να είναι το βασικό κίνητρο των οργανισμών για συμμόρφωση, αλλά είναι σίγουρα ένας λόγος για να δώσουν τώρα μεγαλύτερη προσοχή.

Ενώ πριν από 5 χρόνια το απόρρητο των προσωπικών δεδομένων, ως ζήτημα νομικής συμμόρφωσης, δεν πλησίαζε καν τη λίστα με τα 10 σημαντικότερα ζητήματα, σήμερα βρίσκεται στην κορυφή των θεμάτων αυτών », δήλωνει η Σπυριδάκη.

2. Αυξημένη υποχρέωση λογοδοσίας

Το GDPR καθιστά τους οργανισμούς υπόλογους για την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Θα φέρουν το βάρος της απόδειξης όσον αφορά το εάν, το πώς και το πόσο καλά προστάτευσαν τα προσωπικά δεδομένα. Σήμερα υπάρχει μια αρκετά τυπική διαδικασία για την απόκτηση άδειας πρόσβασης σε προσωπικά δεδομένα:

  • τι είδους δεδομένα επεξεργάζεστε;
  • Τα μεταφέρετε σε τρίτους;

Στο μέλλον, αυτό που θα μετρά περισσότερο θα είναι το πόσο καλά οργανωμένες είναι οι διαδικασίες των επιχειρήσεων, παρά η απόκτηση τυπικής άδειας πρόσβασης. Στο πλαίσιο αυτό, θα είναι χρήσιμο να υπάρχει κάποιος, είτε εσωτερικά είτε εξωτερικά, που να αντιλαμβάνεται την έννοια του απορρήτου των δεδομένων και γνωρίζει πώς να επιφέρει αλλαγές και να εφαρμόζει τη νομοθεσία.

3. Προστασία της ιδιωτικότητας ήδη από το σχεδιασμό.

Το πρώτο βήμα για κάθε οργανισμό θα είναι μια άσκηση χαρτογράφησης της ροής των δεδομένων στην οποία θα  συμμετέχει το σύνολο του οργανισμού, επειδή η προστασία της ιδιωτικότητας ήδη από τον σχεδιασμό προϋποθέτει ότι όλες οι υπηρεσίες θα εξετάσουν τα δεδομένα τους και τον τρόπο με τον οποίο τα χειρίζονται. Αφού εντοπίσετε τα προσωπικά σας δεδομένα και πώς ακριβώς τα χρησιμοποιείτε, θα πρέπει να τα διασφαλίσετε με τον σωστό τρόπο.

“Η εξέταση των δεδομένων σας από τη σκοπιά της ιδιωτικότητας τους, από την ανάπτυξη του προϊόντος σε όλη την αλυσίδα του εφοδιασμού έως τον τελικό πελάτη, είναι ακριβώς η ουσία της νέας νομοθεσίας των προσωπικών δεδομένων. Οι περισσότερες εταιρείες έχουν ήδη υιοθετήσει ένα σύστημα που είναι σε θέση να προσδιορίζει τα προσωπικά δεδομένα, αφού ήδη πρέπει να έχουν συμμορφωθεί με την υφιστάμενη νομοθεσία για την προστασία των δεδομένων.

Η νέα νομοθεσία υποχρεώνει τους οργανισμούς να υιοθετήσουν πιο λεπτομερείς διαδικασίες, αλλά ευτυχώς υπάρχουν πολλές λύσεις που μπορούν να υποστηρίξουν αυτή τη διαδικασία ελέγχου. Η SAS είναι ασφαλώς διατεθειμένη να υποστηρίξει τους πελάτες της στη διαδικασία εντοπισμού και διαχείρισης της ροής δεδομένων, προκειμένου να καταστεί δυνατή η συμμόρφωση με το GDPR.»

Η προστασία της ιδιωτικότητας ήδη από τον σχεδιασμό προϋποθέτει επίσης ότι υπάρχει μεγαλύτερη διαφάνεια σχετικά με τα δεδομένα και τη μεταφορά δεδομένων. Και ίσως έχετε ήδη ακούσει για το καυτό ζήτημα στο πλαίσιο του νέου κανονισμού: το δικαίωμα διαγραφής των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (Right to be Forgotten) . Αυτό μας φέρνει αντιμέτωπους με τον τέταρτο μεγάλο παράγοντα αλλαγής στον τομέα της προστασίας των προσωπικών δεδομένων: η σαφής εστίαση στον πελάτη.

4. Δίνοντας προβάδισμα στο άτομο

Ο νέος κανονισμός για την προστασία προσωπικών δεδομένων δίνει μεγαλύτερη εξουσία στο άτομο,  τοποθετώντας τον πελάτη στο κέντρο της προστασίας των δεδομένων. 6

Για παράδειγμα, το δικαίωμα στη φορητότητα των δεδομένων προβλέπει ότι όταν οι πελάτες θέλουν να αλλάξουν πάροχο για τα e-mail τους, θα πρέπει να μπορούν να μεταφέρουν το σύνολο των δεδομένων τους στο νέο πάροχο. Σήμερα, οι καταναλωτές έχουν ήδη τη δυνατότητα να ζητήσουν την διαγραφή των προσωπικών τους στοιχείων, αλλά το GDPR ενισχύει αυτό το δικαίωμα διαγραφής με το λεγόμενο «Right to be Forgotten».

«Ωστόσο, πέρα ​​από τη συμμόρφωση, η μεγαλύτερη αλλαγή θα είναι η μετατόπιση της στάσης του οργανισμού απέναντι στην προστασία της ιδιωτικής ζωής. Η προστασία της ιδιωτικής ζωής τείνει να γίνει αντικείμενο σεβασμού για τις επιχειρήσεις. Στοιχείο-κλειδί θα είναι το να καταφέρουν να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των πελατών και να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, ακριβώς επειδή οι πελάτες δίνουν μεγάλη αξία στην προστασία της ιδιωτικής τους ζωής.

Εκτιμούν, επίσης, τις απλές και διαφανείς διαδικασίες για να την προάσπιση των δικαιωμάτων τους », σχολίασε η Σπυριδάκη.

Αγκαλιάζοντας την καινοτομία

Μαζί με την ανανέωση των κανόνων προστασίας των δεδομένων, στην αγορά εισέρχονται φορείς καινοτομίας. Ένα παράδειγμα είναι η εταιρία Hoxton Analytics, με το νέας γενιάς σύστημα καταμέτρησης ανθρώπων (people counter system) που βοηθά τα καταστήματα λιανικής να κατανοήσουν τους πελάτες τους χωρίς την καταγραφή δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.

Αυτή η επινόηση δημιουργείται από ένα «έξυπνο» πάτωμα που συγκεντρώνει εικόνες των υποδημάτων των ανθρώπων. Οι εικόνες, σε συνδυασμό με τεχνικές machine  learning και artificial intelligence, έχουν ως αποτέλεσμα  την αυτόματη καταμέτρηση ανθρώπων από το σύστημα.

Αυτό που είναι ακόμα πιο αξιοσημείωτο: το σύστημα έχει επίσης τη δυνατότητα δημογραφικής κατηγοριοποίησης των ανθρώπων βάσει των υποδημάτων τους και του τρόπου που περπατούν.Μαζί με την ανανέωση των κανόνων προστασίας των δεδομένων, στην αγορά εισέρχονται φορείς καινοτομίας.

GDPR

Σπυριδάκη: «Υπάρχει μια μετασχηματιστική δύναμη στην ψηφιοποίηση (digitalization) του κόσμου και είμαι πεπεισμένη ότι θα συνεχίσουμε να συναντάμε περισσότερες καινοτομίες στον τομέα των δεδομένων και της ιδιωτικότητας.

Ως εκ τούτου, θα συναντήσουμε επίσης περισσότερους κανονισμούς που εισάγονται για να βοηθήσουν τους ανθρώπους να νιώσουν άνετα με τις καινοτομίες που αφορούν τα προσωπικά δεδομένα.

Η προστασία των προσωπικών δεδομένων και της ιδιωτικότητας βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε μια μεταβατική εποχή.

 

Αν συγκρίνετε τον κλάδο των δεδομένων με ένα πιο παραδοσιακό τομέα, όπως οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες, καθίσταται σαφές ότι στο πλαίσιο του κλάδου των δεδομένων δεν υπάρχουν αρκετοί κανονισμοί, επειδή πρόκειται κατά κάποιο τρόπο για μια αναδυόμενη αγορά. Θα χρειαστεί να περάσουν μερικά χρόνια αλλά τελικά, ο κλάδος των δεδομένων θα αποτελέσει και αυτός μια ώριμη, ρυθμιζόμενη αγορά.»

Η Ευρώπη βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της νομοθεσίας για την προστασία της ιδιωτικής ζωής, αλλά και άλλες χώρες στον κόσμο είναι επίσης σε συγκρίσιμο επίπεδο (για παράδειγμα, ο Καναδάς ή η Αυστραλία) ή κάνουν μεγάλα άλματα προς τα εμπρός στο χώρο των κανονιστικών ρυθμίσεων των δεδομένων.

«Είναι πολύ πιο εύκολο να μεταφέρει κανείς δεδομένα στα κράτη μέλη που διαθέτουν επαρκές επίπεδο προστασίας των δεδομένων.

Συναντάμε μια τάση στις ανερχόμενες οικονομίες, κυρίως στην Ασία και τη Λατινική Αμερική, όπου δίνεται αξία στην οικονομία των δεδομένων, αντικατοπτρίζοντας το νέο GDPR. Αλλά και εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το GDPR θα φέρει περισσότερη διαφάνεια και θα οδηγήσει σε πιο εναρμονισμένους κανόνες.

Η ερμηνεία της οδηγίας για την προστασία των δεδομένων σήμερα παρουσιάζει διαφορές μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ. Τελικά, η εναρμόνιση αυτή θα έχει θετική επίδραση στις επιχειρήσεις”, κατέληξε η Σπυριδάκη.

Πηγή:  SAS Blog

Τεχνική Υποστήριξη WordPress

Κατασκευή ιστοσελίδων

Κατασκευή ιστοσελίδων

Κατασκευή ιστοσελίδων και ευτράπελα

Έχουν γραφτεί πολλά άρθρα για την κατασκευή ιστοσελίδων, με τα περισσότερα να είναι μια ευθεία διαφήμιση κάποιας εταιρείας κατασκευής ιστοσελίδων. Ο λόγος που γράφω αυτό το άρθρο είναι οι μικρές ιστορίες ανθρώπων που έρχονται σε επαφή μαζί μου για να κατασκευάσουν ή να “επισκευάσουν” κάποια ιστοσελίδα.

Μετά από 1,5 χρόνο συνεχών δοκιμών, βελτιώσεων και πειραμάτων στο SEO της ιστοσελίδας μου Websitepro κατάφερα μέσα από έναν τεράστιο ανταγωνισμό, να την φέρω πρώτη στην πρώτη σελίδα αποτελεσμάτων της Google για την λέξη κλειδί “τεχνική υποστήριξη wordpress”, “υποστήριξη wordpress” και στην 3η θέση για την λέξη κλειδί “αναβάθμιση ιστοσελίδας”.

Όπως καταλαβαίνετε, από την στιγμή που θα φέρεις την ιστοσελίδα σου στην πρώτη θέση για κάποια λέξη κλειδί, βομβαρδίζεσαι από τηλεφωνήματα ή emails ανθρώπων, που ενδιαφέρονται για κάτι σχετικό με την λέξη κλειδί που πραγματοποίησαν αναζήτηση.

κατασκευή ιστοσελίδων

Developer υπνωτιστής

Στην δική μου περίπτωση άρχισα να έρχομαι σε επαφή με ανθρώπους που είχαν πρόβλημα με την ιστοσελίδα τους χρειάζονταν υποστήριξη ή αναβάθμιση. Προσπαθώντας να αναλύσω το πρόβλημα που αντιμετώπιζαν, άκουγα διάφορα πράγματα για τα οποία κάποιες στιγμές φανταζόμουν ότι ο “Developer” ήταν ένας μάγος ο οποίος τους υπνώτισε και στην συνέχεια τους πούλησε ότι ήθελε.

Και το κυριότερο σε τιμή που θα ζήλευαν και οι Developers του δημοσίου, ξέρετε αυτοί που φτιάχνουν site της περασμένης δεκαετίας και παίρνουν μια βαλίτσα λεφτά, τα οποία στην συνέχεια μοιράζονται με αυτόν που τους ανέθεσε το έργο.

Είδα περιπτώσεις όπου ο Developer δεν είχε παραδώσει αρχείο κωδικών ή δεν ήξεραν ποιος έχει το Domain Name και σε ποιο Hosting είναι η ιστοσελίδα τους. Ακόμη όταν άκουγαν ότι θα αναλάβει άλλος την ιστοσελίδα δεν απέδιδαν κωδικούς. Έχω αναφερθεί στο παρελθόν για το τι πρέπει να προσέξει κάποιος που θέλει να κατασκευάσει μια ιστοσελίδα. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα σε αυτό το άρθρο Ιστοσελίδα τι χρειάζομαι και τι θα στοιχίσει.

κατασκευή ιστοσελίδων

Μικρός κατάλογος περιπτώσεων προβλημάτων

  • Δεν γίνετε”. Κλασσική περίπτωση έλλειψης γνώσεων ή ακόμη και στην περίπτωση που πραγματικά δεν γίνεται,  εξήγηση των λόγων και εναλλακτική πρόταση.
  • “Θα ρωτήσω και θα σου πω”. Άλλη μια ξεχωριστή περίπτωση του γραφίστα, μαρκετίστα, ανιψιού, φίλος του κουμπάρου, υπάλληλος τραπέζης, υδραυλικός που είναι και “Hacker”, που αποφάσισε στον ελεύθερο χρόνο του να είναι και Web Developer.
  • Το λάθος πρόσθετο. Γνωστή περίπτωση στο WordPress το οποίο δέχεται πρόσθετες λειτουργίες μέσω Free Modules. Έκανε μια αναζήτηση και το πρώτο που είδε το πέταξε μέσα χωρίς να ελέγξει αξιολογίσεις, αριθμό εγκαταστάσεων, κριτικές από άλλους χρήστες. Αποτέλεσμα από μικρό πρόβλημα ως μόλυνση του site λόγω πρόσθετου με προβλήματα ευπάθειας.
  • Ανύπαρκτη ασφάλεια.  Είναι κανόνας: Δεν ξεκινάει site χωρίς Firewall + Rename login + antispam. Πρόσφατα σε έλεγχο που έκανα σε site το οποίο επρόκειτο να αναβαθμίσω, η Google το είχε επισημάνει στα αποτελέσματα ως “μολυσμένο” το Sucuri Test Online το επιβεβαίωσε και ο ιδιοκτήτης με ενημέρωσε ότι θα το μεταφέρει στον part time Developer να το διορθώσει. Είναι η μοίρα του Έλληνα. Πάω σε αυτόν που με κατέστρεψε να του ζητήσω να με “διορθώσει” . Συμβαίνει και σε πολιτικό επίπεδο, αυτοί που μας έφεραν εδώ είναι και οι επίδοξοι σωτήρες μας.
  • Η νύφη το’σκασε”. Ο Developer άλλαξε επάγγελμα, έφυγε για Γερμανία, χώρισε με την κουμπάρα, μετακόμισε ο γείτονας και ένα σωρό άλλα ευτράπελα που μαρτυρούν την λάθος επιλογή.

Παρέθεσα ένα μικρό πολύ κατάλογο που δεν αντικατοπτρίζει ούτε το 30% των πραγματικών περιπτώσεων.

Για να σοβαρευτούμε η κατασκευή ιστοσελίδων είναι πολύ σοβαρή υπόθεση. Είναι η δουλειά σας, το μαγαζί σας, σε έναν εικονικό κόσμο που κερδίζει συνεχώς έδαφος, όμως έχει κανόνες και κινδύνους. Όπως δεν θα αναθέσετε ποτέ την δημιουργία του καταστήματος σας σε έναν ερασιτέχνη πολυτεχνίτη, το ίδιο πρέπει να κάνετε και για την κατασκευή ιστοσελίδων.

Κατά την  γνώμη μου ζητήστε να δείτε τις τελευταίες δουλειές που έχει κάνει κάποιος, όχι κάποιες που έχει στο site του εδώ και 2 χρόνια. Ζητήστε την γνώμη πελατών του. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη ασφάλεια από το να ακούσεις τι λένε άλλοι που συνεργάστηκαν μαζί του.

Ζητήστε να σας καταγράψει ακριβώς τα βήματα που θα ακολουθηθούν και χρονοδιάγραμμα. Αν στα πρώτα βήματα εγκατάστασης δεν περιλαμβάνετε η ασφάλεια φορέστε γρήγορα παπούτσια και τρέξτε μακριά. Επίσεις ξεκαθαρίστε αν υπάρχει η δυνατότητα προσθήκης κώδικα PHP – CSS – Java από τον ίδιο, θα σας γλυτώσει από πολλά.

Υπάρχουν εκεί έξω όσο περίεργο και αν σας φαίνεται, πολλοί άνθρωποι οι οποίοι φτιάχνουν ιστοσελίδες βασισμένες σε δημοφιλής πλατφόρμες όπως WordPress, Joomla, Drupal χωρίς ίχνος γνώσης προγραμματισμού. Μόνο με κάποια κλικς.

Ζητήστε το Domain Name σας να καταχωρηθεί σε δικό σας λογαριασμό, να έχετε πρόσβαση στο Hosting και ρωτήστε τι διασφάλιση Backup υπάρχει στον Server που νοικιάζετε. Αν η σελίδα που θα φτιάξετε είναι WordPress ζητήστε WordPress Hosting.

Ελπίζω να βοήθησα και να διαβάσατε ένα χρήσιμο και ευχάριστο άρθροκατασκευή ιστοσελίδων

Για οποιαδήποτε επιπλέον συμβουλή μην διστάσετε να με καλέσετε.

Τουμανίδης Λευτέρης mail: terry3367@gmail.com – τηλ:6980330581

 

Ταχύτατες ιστοσελίδες με το νέο πρωτόκολλο HTTP/2

Ταχύτατες ιστοσελίδες με το νέο πρωτόκολλο HTTP/2

HTTP/2

Ιστοσελίδες με νέες τεχνολογίες, gallery φωτογραφιών, έργα projects με δείγματα έργων, eshop με τεράστιο κατάλογο προϊόντων, νέα εντυπωσιακά video backgrounds, είναι αυτό που χαρακτηρίζει τις νέες σύγχρονες ιστοσελίδες.

Αυτό βέβαια τις κάνει βαριές όσο web performance και έχει γίνει στην ιστοσελίδα σας.Η φόρτωση αυτών των ιστοσελίδων από Mobile συσκευές, είναι ένα άλλο ζήτημα που καλούνται να διαχειριστούν οι Web Developers.

Την λύση έρχεται να δώσει το νέο πρωτόκολλο HTTP/2 μειώνοντας κατακόρυφα τον χρόνο φόρτωσης περιεχομένου, βελτιώνοντας την εμπειρία του επισκέπτη.

Τι είναι το HTTP;

Στην αρχή του κάθε URL εμφανίζεται το ‘http://’ (Hypertext Transfer Protocol),  Πρόκειται για το  πρωτόκολλο επικοινωνίας που χρησιμοποιούν οι browsers, ώστε να μεταφερθούν τα απαραίτητα δεδομένα  από τον server στην οθόνη του χρήστη. Το HTTP κάνει όλη τη δύσκολη δουλειά: εντοπίζει και φέρνει πληροφορίες από το διαδίκτυο στον browser σου. Πληκτρολογώντας ένα URL στην ουσία δημιουργείς ένα  αίτημα HTTP και ζητάς από τον server να σου βρει και να σου εμφανίσει το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας. Η ιδέα για το πρωτόκολλο αυτό ξεκίνησε το 1991 και το HTTP/1.1, η έκδοση που χρησιμοποιούσαμε μέχρι και σήμερα, δημιουργήθηκε το 1999. Από τότε δεν υπήρξε καμία περαιτέρω εξέλιξη.

Η νέα έκδοση HTTP/2.

Η νέα έκδοση του HTTP, το ΗTTP/2 ήρθε το 2015 για να ενθουσιάσει τους γνώστες του αντικειμένου που φροντίζουν να μένουν ενημερωμένοι με κάθε νέα εξέλιξη και να δημιουργήσει ένα πολλαπλά ταχύτερο πρωτόκολλο! Με την εξέλιξη αυτή, το πρώτο πράγμα που μπορεί να παρατηρήσει ο χρήστης είναι η ταχύτερη φόρτωση της ιστοσελίδας που θέλει επισκέπτεται. Τα νέα χαρακτηριστικά του ΗTTP/2 και κυρίως λόγω το multiplexing, της δυνατότητας του εξελιγμένου πρωτοκόλλου μπορεί να επεξεργαστεί περισσότερα HTTP requests ταυτόχρονα.

Βέβαια όλα τα παραπάνω θα τα μάθετε από κάποιον ο οποίος παρακολουθεί τις εξελίξεις και εφαρμόζει όλες τις νέες τεχνοτροπίες. Θα υπάρχουν πάντα οι “λιγότερο σχετικοί” οι οποίοι όχι μόνο αγνοούν την ύπαρξη του HTTP/2, αλλά ενώ για να ενεργοποιηθεί το πρωτόκολλο απαιτεί apachi server με nginx, συμβουλεύουν τους ενδιαφερόμενους ότι δεν χρειάζεται να έχεις nginx και apachi γιατί το διάβασαν σε κάποιο foroum.

Δηλαδή θα πάτε να πάρετε ένα αυτοκίνητο από αυτούς και θα σας πουν ότι δεν χρειάζεστε φρένα γιατί το αυτοκίνητο έχει ABS. Προσοχή οι γνώσεις που έχουν βασίζονται σε διαφορετικές απόψεις διαφόρων σε forums.

Πως λειτουργεί:

http-vs-http2-

Multiplexing

Για να εμφανιστεί μια ιστοσελίδα, ο browser δημιουργεί αιτήματα (requests) στον server για να του φέρει τα στοιχεία που απαιτούνται. To ΤCP είναι το πρωτόκολλο που είναι υπεύθυνο για να ‘σπάει’ τα δεδομένα σε πακετάκια και να τα μεταφέρει ασφαλή από δίκτυο σε δίκτυο. Μέχρι τώρα, το HTTP1.1 μπορούσε να επεξεργαστεί ένα request τη φορά, απαιτώντας έτσι πολλές TCP συνδέσεις για να φορτώσει ένα site. Η multiplexing δυνατότητα του HTTP/2 επιτρέπει στο πρωτόκολλο να ανοίγειμια και μοναδική TCP σύνδεση αλλά να επεξεργάζεται πολλά requests ταυτόχρονα και παράλληλα, χωρίς να επηρεάζεται η ακεραιότητα του καθενός από τα υπόλοιπα. Ο χρήστης στέλνει πολλαπλά αιτήματα και λαμβάνει πίσω πληροφορίες σε οποιαδήποτε σειρά, χωρίς αναμονή. Αν για παράδειγμα έχουν σταλεί δυο requests για να εμφανιστούν δυο φωτογραφίες, και το ένα καθυστερεί για να εμφανίσει τη φωτογραφία, το δεύτερο δε θα περιμένει, αλλά θα επιστρέψει κανονικά με τα στοιχεία του. Έτσι οι σελίδες φορτώνουν ταχύτερα, απαιτούνται λιγότεροι πόροι και διευκολύνεται η χρήση ασφαλών συνδέσεων.

Prioritization

Από την άλλη όμως, πρέπει να εμφανίζονται τα requests με μια σειρά προτεραιότητας ώστε το site να φορτώνει βγάζοντας νόημα. Το HTTP/2 έχει αυτή την ικανότητα να θέτει προτεραιότητες και επικοινωνόντας με τον server να υποδεικνύει τη σειρά με την οποία πρέπει να μεταφέρονται τα δεδομένα.

Συμπίεση των headers 

Ο χρήστης χρησιμοποιεί τα headers για να ενημερώσει τους servers σχετικά με το ποιες πληροφορίες απαιτούνται και σε τι μορφή (format) τις θέλει. Τα headers δεν αλλάζουν ιδιαίτερα μεταξύ requests. Έτσι το HTTP1.1 έχανε πολύτιμο χρόνο μεταφέροντας ξανά και ξανά τα ίδια δεδομένα, τα οποία συχνά ήταν και πολύ βαριά. Το HTTP/2 έχει τη δυνατότητα συμπίεσης των headers, μειώνοντας έτσι τον όγκο τους αλλά και τις ‘βόλτες’ που πρέπει να γίνουν για τη μεταφορά τους. Τα χαρακτηριστικά αυτά δίνουν μεγάλη ώθηση στην ταχύτητα φόρτωσης ενός site και βελτιώνουν ιδιαίτερα την εμπειρία του χρήστη από mobile συσκευές.

Server Push

Για να εξοικονομηθεί ακόμη περισσότερος χρόνος, το HTTP/2 αναλύει τα requests του χρήστη και μπορεί πλέον να “προβλέψει” τα επόμενα αιτήματα του. Έτσι, o server στέλνει, εκ των προτέρων, κάποιες σχετικές, έξτρα πληροφορίες που κρίνει ότι είναι πιθανό να χρειαστούν στο μέλλον.

Binary

Ένα ακόμη από τα βασικά χαρακτηριστικά που κάνουν το HTTP/2 να επιταχύνει την κίνηση πληροφοριών είναι ότι λειτουργεί σε δυαδικό σύστημα, το οποίο είναι και η ‘μητρική’ γλώσσα του υπολογιστή. Αυτό βοηθά στην αποσυμφόρηση του δικτύου, ενισχύοντας την ταχύτητά του. Μέχρι τώρα, το προηγούμενο πρωτόκολλο χρησιμοποιούσε εντολές κειμένου για την ολοκλήρωση των requests, τις οποίες έπρεπε στη συνέχεια να μεταφράζει σε δυαδικό σύστημα.

http/2

Το κέρδος από το πρωτόκολλο HTTP/2

  • Βελτίωση εμπειρίας και ταχύτητας φόρτωσης -και σε mobile
    Τα χαρακτηριστικά του HTTP/2 συμβάλλουν στη σημαντική μείωση των καθυστερήσεων πρόσβασης σε υπηρεσίες διαδικτύου.
  • Φτηνότερο internet
    Αυξάνοντας και βελτιώνοντας την διακίνηση δεδομένων, οι εταιρείες τηλεπικοινωνίας θα μειώσουν τα κόστη λειτουργίας τους διατηρώντας υψηλές ταχύτητες στο ίντερνετ.
  • Αποσυμφόρηση δικτύων – ελεύθεροι πόροι για απομακρυσμένες περιοχές
    Όσοι περισσότεροι υιοθετήσουν το νέο πρωτόκολλο, τόσο περισσότερο θα αποσυμφορίζονται οι πόροι. Συνεπώς, θα ελευθερώνεται bandwidth και πόροι για γεωγραφικά απομακρυσμένες περιοχές.
  • Εμπλουτισμένη, multimedia εμπειρία πλοήγησης
    Τα χαρακτηριστικά και οι τεχνολογίες του HTTP/2, όπως για παράδειγμα η συμπίεση header, “κόβουν” αρκετά bytes από τον όγκο πλούσιου multimedia περιεχομένου.
  • Ασφάλεια
    Από μόνο του το γεγονός ότι χρειάζεται κρυπτογραφημένη σύνδεση για να λειτουργήσει το HTTP/2, προάγει την ασφάλεια στο ίντερνετ. Επίσης, το ότι οι εντολές βρίσκονται σε δυαδικό σύστημα (binary) συμβάλλει στην προστασία των ευαίσθητων δεδομένων που ανταλλάσονται.
  • Καινοτομία
    H εξέλιξη του HTTP/2 είναι η μεγαλύτερη καινοτομία που έχει γίνει στο συγκεκριμένο πρωτόκολλο, από το 1999!
  • Καλύτερο SEO
    Πλέον, για να βελτιώσει κανείς το SEO σε μια σελίδα, πρέπει να πάει ένα βήμα παραπέρα από το front-end, μάρκετινγκ. Το νέο HTTP -με τις καινοτόμες τεχνολογίες του- φέρνει μια μεγάλη αλλαγή και επαναπροσδιορίζει τι σημαίνει βελτίωση SEO, από τη βάση.

Αποκτήστε και εσείς από την Websitepro μια ιστοσελίδα βασισμένη σε HTTP/2 πρωτόκολλο για να απολαμβάνετe εσείς και οι επισκέπτες σας ταχύτατη εμπειρία πλοήγησης.

 

Η Google ζητά πρωτόκολλο HTTPS  για όλες τις ιστοσελίδες

Η Google ζητά πρωτόκολλο HTTPS για όλες τις ιστοσελίδες

Η Google θέλει τα πάντα στο διαδίκτυο  να ταξιδεύουν πάνω από ένα ασφαλές κανάλι.

Γι ‘αυτό και στο σύντομο μέλλον το πρόγραμμα περιήγησης  Chrome θα εμφανίζει τις μη κρυπτογραφημένες  ιστοσελίδες ως ανασφαλής, εμφανίζοντας ένα κόκκινο “Χ” πάνω σε ένα λουκέτο στη γραμμή διευθύνσεων URL.

πρωτόκολλο HTTPS

Πρωτόκολλο HTTPS

Με αυτή την επερχόμενη αλλαγή στο Chrome, η Google καθιστά σαφές ότι στο διαδίκτυο του μέλλοντος θα πρέπει όλα να είναι κρυπτογραφημένα, και όλες οι θέσεις θα πρέπει να εξυπηρετούνται μέσω HTTPS, το οποίο είναι ουσιαστικά ένα ασφαλές στρώμα πάνω από το συνηθισμένο πρωτόκολλο HTTP . Αρκετές εταιρείες και οργανισμοί  πιέζουν  για περισσότερους  κρυπτογραφημένους  χώρους ως μέρος μιας εκστρατείας για την «Κρυπτογράφηση όλων των πραγμάτων», η οποία συνίσταται στην προώθηση περισσότερων ιστοσελίδων να εγκαταλείψουν το παραδοσιακό, και μη  ασφαλές πρωτόκολλο HTTP και να υιοθετήσουν το πρωτόκολλο HTTPS.

πρωτόκολλο HTTPS

Επί του παρόντος, το Chrome εμφανίζει μόνο ένα εικονίδιο από μια λευκή σελίδα, όταν η ιστοσελίδα που έχετε πρόσβαση δεν είναι προστατευμένη  με πρωτόκολλο HTTPS, ένα πράσινο κλειδωμένο λουκέτο όταν είναι προστατευμένη, καθώς και ένα λουκέτο με ένα κόκκινο “x” όταν υπάρχει κάτι λάθος με την σελίδα HTTPS που ο χρήστης προσπαθεί να αποκτήσει πρόσβαση. Η αλλαγή αυτή θα προσελκύσει ακόμη περισσότερο την προσοχή στις περιοχές που είναι δυνητικά ανασφαλείς.

“Ο στόχος της παρούσας πρότασης είναι να εμφανίζει με μεγαλύτερη σαφήνεια  προς τους χρήστες ότι το πρωτόκολλο HTTP δεν παρέχει ασφάλεια των δεδομένων.”

Ο γίγαντας του Διαδικτύου ανακοίνωσε αθόρυβα αυτό το σχέδιο από το 2014, όταν ένα από τα μέλη της ομάδας Ασφαλείας  του Chrome, έκανε  μια πρόταση να επισημαίνονται όλες οι  ιστοσελίδες HTTP ως «μη ασφαλής».

“Ο στόχος της παρούσας πρότασης  είναι να εμφανίζει με μεγαλύτερη σαφήνεια για τους χρήστες , ότι το HTTP δεν παρέχει καμία ασφάλεια των δεδομένων», έγραψε ο Chris Palmer της Google.

Την περασμένη Τρίτη, κατά τη διάρκεια παρουσίασης σε συνέδριο για την ασφάλεια Usenix Enigma στο Σαν Φρανσίσκο, ένας μηχανικός στην εταιρεία ασφαλείας Cloudflare έδειξε πώς μοιάζει αυτό σήμερα, όταν ο χρήστης ενεργοποιεί ένα ειδικό χαρακτηριστικό στις ρυθμίσεις του Chrome, και κατά πάσα πιθανότητα το πώς θα μπορούσε να μοιάζει στο μέλλον, αν είναι ενεργοποιημένη από προεπιλογή. (Μπορείτε να δείτε το μικρό κόκκινο “x” στο λουκέτο στη γραμμή διεύθυνσης URL.) Ο Chris Palmer 26 Ιανουαρίου 2016.

Εμπειρογνώμονες Τεχνολογίας και Ασφάλειας Προσωπικών Δεδομένων χειροκρότησαν το σχέδιο της Google.

Ο  Parisa Tabriz, ο οποίος διαχειρίζεται μια ομάδα μηχανικών ασφάλειας της Google, έγραψε ότι η πρόθεση της Google είναι να “σηματοδοτούν έντονα”  το HTTP για αυτό που είναι: “Μη ασφαλές”.

Το σκεπτικό είναι ότι σε κάθε ιστοσελίδα που εξυπηρετούνται μέσω HTTP, τα δεδομένα που ανταλλάσσονται μεταξύ του διακομιστή της ιστοσελίδας και του επισκέπτη είναι στο σαν ασφαλή. Αυτό σημαίνει ότι ο καθένας με την ικανότητα να κατασκοπεύει την σύνδεση, είτε πρόκειται για ένα hacker σε ένα κατάστημα καφέ,  ή  μια παρά κυβερνητική υπηρεσία, θα μπορούσε κλέβει  τους κωδικούς πρόσβασης, προσωπικά μηνύματα, ή άλλες ευαίσθητες πληροφορίες.

Το  HTTPS δεν προστατεύει μόνο τα δεδομένα του χρήστη, εξασφαλίζει επίσης ότι ο χρήστης είναι πραγματικά συνδεμένος στο σωστό χώρο και όχι σε έναν απατεώνα . Αυτό είναι σημαντικό διότι για τη δημιουργία μιας πλαστής έκδοσης  ιστοσελίδας  η  εμπιστοσύνη που δείχνουν οι χρήστες, είναι ένα από τις αγαπημένες  τακτικές  των Hacker και κακόβουλων παραγόντων.

πρωτόκολλο HTTPS

Το HTTPS διασφαλίζει επίσης ότι ένας κακόβουλος  ενδιάμεσος  δεν μπορεί να επισκιάσει τη σύνδεση και να εισάγει κακόβουλο λογισμικό,  ή να λογοκρίνει τις πληροφορίες.

Το Chrome προωθώντας τη σήμανση από ιστοσελίδες με απλό HTTP πρωτόκολλο  ως οριστικά  ανασφαλή ιστοσελίδες, είναι μια απίστευτα ισχυρή και ενημερωτική προς τον χρήστη κίνηση.”

Ο Eric Mill, ένας τεχνολόγος ο οποίος  ήδη εργάζεται για την διαδικτυακή  κρυπτογράφηση δήλωσε: “Το κοινό και απλό HTTP ακόμη και σήμερα είναι  οριστικά ανασφαλής  και ένας πραγματικά  άμεσος κίνδυνος  για τους χρήστες .”

Η Google έχει ήδη ξεκαθαρίσει  την προτίμησή της  για HTTPS ιστοσελίδες. Κατά τη διάρκεια του συνέδριο της το 2014, ζήτησε το HTTPS να είναι “παντού” στο διαδίκτυο, και ανακοίνωσε ότι οι κρυπτογραφημένες ιστοσελίδες θα κατατάσσονται  υψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Ο  γίγαντας του Διαδικτύου δεν είναι ο  μόνος  μεγάλος  παίκτης  στο διαδίκτυο που πιέζει για περισσότερο HTTPS. Ο  Mozilla και η Apple έχουν και οι δύο δηλώσει  ότι θέλουν περισσότερη κρυπτογράφηση web. Ακόμη  και η κυβέρνηση των ΗΠΑ έχει κάνει σημαντικά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση, όπου απαιτεί από όλους τους δικτυακούς τόπους .gov να διαθέτουν   HTTPS σαν  προεπιλογή πριν από το τέλος του τρέχοντος έτους.

Η Google δεν έχει πει πότε ακριβώς θα γίνει η υποχρεωτικό το  HTTPS  σαν  προεπιλογή στο Chrome, αλλά ένας υπάλληλος της Google ο οποίος ζήτησε να παραμείνει ανώνυμος, επειδή δεν ήταν εξουσιοδοτημένος να μιλήσει στον Τύπο, είπε ότι θα υπάρξει μια ανακοίνωση «σύντομα» και ότι η πρόθεση είναι να καταστεί  προεπιλογή “κάποια μέρα”.

Αλλά αν θέλετε να δείτε πώς μοιάζει, μπορείτε να την ενεργοποιήσετε ήδη πληκτρολογώντας “chrome: // flags” στο πρόγραμμα περιήγησης  του Chrome και  στη συνέχεια, μεταβείτε στο “σηματοδότηση μη ασφαλή ως” επιλέγοντας “σήμα μη ασφαλή προέλευση, όπως μη ασφαλής. ”

 

lefteris

Pin It on Pinterest